Χαρά ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗ, Η Θεοτόκος ως Σκηνή του Μαρτυρίου με τις προεικονίσεις και ο Μελισμός στην αψίδα της Κόκκινης Παναγιάς στην Κόνιτσα, , 29|2008, 87-100


Πρωτότυπη και μοναδική εικαστική σύλληψη του τέλους του 14ου και των αρχών του 15ου αιώνα αποτελεί η απεικόνιση στο τεταρτοσφαίριο της αψίδας του ιερού της Θεοτόκου ως Σκηνής του Μαρτυρίου με τις Προεικονίσεις και τους Προφήτες, Στις ζώνες του ημικυλίνδρου ο Μελισμός απεικονίζεται δύο φορές: στην πρώτη ο ευχαριστιακός Χριστός ως ώριμος νεκρός και στη δεύτερη ως νήπιο ζωντανό, μελισμένο στα χέρια του Μ. Βασιλείου που κρατάει λόγχη. Το σύνολο εμπνέεται από την προς Εβραίους Επιστολή του Παύλου, που διαβάζεται κατά την εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου, αμέσως μετά τη μεγάλη Είσοδο και πριν από την ανάγνωση του Ευαγγελίου.

Follow EKT: