Mariangela Lavanga, Creative entrepreneurship and urban space: Exploring the location preferences of creative professionals in Αthens during the economic recession, Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών, 153|2020, 5-36


Δημιουργική επιχειρηματικότητα και αστικός χώρος: Εξερευνώντας τις προτιμήσεις εγκατάστασης των δημιουργικών επαγγελματιών στην Αθήνα κατά τη διάρκεια της οικονομικής ύφεσηςΟι σχέσεις μεταξύ της δημιουργικότητας, του χώρου και της οικονομικής δραστηριότητας έχει εξεταστεί με πολλούς τρόπους στην ακαδημαϊκή έρευνα. Από τη μια πλευρά, η συσπείρωση επιχειρήσεων σε έναν τόπο έχει βρεθεί ότι προάγει τη δημιουργικότητα στο αστικό περιβάλλον (βλέπε θεωρίες clustering). Από την άλλη πλευρά, τα δημιουργικά άτομα φαίνεται ότι ενθαρρύνουν την οικονομική ανάπτυξη των πόλεων, έλκοντας εργοδότες σε μέρη όπου επιθυμούν να διαμείνουν. Και τρίτον, τα ειδικά χαρακτηριστικά ενός τόπου, ιδιαίτερα των αστικών τόπων, έχουν αποδειχθεί ότι έχουν θετικό αντίκτυπο στην ατομική δημιουργικότητα. Η μελέτη μας προσπαθεί να εμπλουτίσει την παραπάνω σχέση, διερευνώντας τους οικονομικούς και μη οικονομικούς παράγοντες που ωθούν δημιουργικούς εργαζομένους να επιλέξουν  το κέντρο της Αθήνας ως τόπος εγκατάστασης των επιχειρήσεών τους και τα άμεσα και έμμεσα οφέλη αυτών των παραγόντων σε σχέση με τη δημιουργική τους εργασία. Με αυτόν τον τρόπο συγχωνεύουμε τις μικρο- και μακρο απόψεις που υπάρχουν για τη σχέση μεταξύ δημιουργικής επιχειρηματικότητας και τόπου σε ένα περιβάλλον που μπορεί να έχει πειραματικό χαρακτήρα, δεδομένου ότι ο αστικός ιστός στην Αθήνα έπρεπε να αναδημιουργηθεί λόγω της οικονομικής κρίσης του 2009 και των επακόλουθων μέτρων λιτότητας.

Ακολουθήστε το ΕΚΤ: