Το άρθρο αναλύει τη σύνθεση και το θεολογικό περιεχόμενο της εικόνας του Ελληνικού Ινστιτούτου της Βενετίας, που απεικονίζει τη Ρίζα του Ιεσσαί με την Παναγία και τους γονείς της, φέρει την υπογραφή του Εμμανουήλ Τζάνε και τη χρονολογία 1644. Στην παράσταση, όπου εξαίρεται ο ρόλος της Παναγίας στην Ενσάρκωση, συνενώνονται δύο εικονογραφικά θέματα: η Ρίζα του Ιεσσαί (σε συνοπτική μορφή) και η Κολακεία της Παναγίας (σύμφωνα με εικονογραφικό σχήμα μεταβυζαντινής εικόνας της Καστοριάς).