Στην εργασία αυτή περιγράφονται οι βασικές αρχές σχεδιασμού και υλοποίησης ενόςσχολικού βιωματικού εργαστηρίου στο οποίο αξιοποιούνται οι αφηγηματικές καιμορφολογικές δυνατότητες της τεχνικής του animation για τη δημιουργία ενόςεπίκαιρου κοινωνικού μηνύματος από τους μαθητές της πρώτης λυκείου τηςΙωνιδείου Σχολής Πειραιά. Επίσης, γίνεται μορφολογική ανάλυση της ταινίαςanimation, η οποία προέκυψε από το εργαστήριο, και σύνδεση της αφηγηματικήςδομής της με τη διδακτική στρατηγική του εργαστηρίου. Τέλος, γίνεται μιαδιερεύνηση της πιθανής παιδαγωγικής αξιοποίησης του εργαστηρίου και της ταινίαςπου προέκυψε από αυτό στο πλαίσιο συγκεκριμένων αρχών ενεργητικής μάθησηςτόσο στην κλασσική όσο και στη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.