ARGYRO PROSCOLLI, Επαναπροσδιορίζοντας την Εκπαίδευση/Κατάρτιση των Καθηγητών Ξένων Γλωσσών Καθηγητής Γλώσσας ή Επαγγελματίας των Γλωσσών;, International Journal of Language, Translation and Intercultural Communication, 4|2016, 16-32


Τα τελευταία χρόνια πληθαίνουν οι μελέτες στο χώρο των Επιστημών Αγωγής που αναφέρονται σε ζητήματα επαγγελματισμού και επαγγελματοποίησης των εκπαιδευτικών. Από άποψης εκπαιδευτικής πολιτικής, η τάση αυτή ανταποκρίνεται στην αλλαγή φιλοσοφίας και προσανατολισμού της εκπαίδευσης/κατάρτισης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στο πλαίσιο της προσπάθειας διασύνδεσής της με την αγορά εργασίας και εντοπίζονται στις δράσεις αναμόρφωσης των Προγραμμάτων Σπουδών και σύστασης των πρόσφατων (Απρίλιος 2015) Μητρώων Προσόντων των αποφοίτων των πανεπιστημιακών Τμημάτων.Προς την κατεύθυνση αυτή, καταγράφονται προβληματισμοί ως προς το εάν η οργάνωση της διδασκαλίας/εκμάθησης της κοινής ξένης γλώσσας εμφανίζει τάσεις σύγκλισης/απόκλισης με αυτή της ειδικής γλώσσας. Οι σχετικοί ενδείκτες εντοπίζονται σε επίπεδο στοχοθεσίας, όπου συχνές είναι, και στις δύο περιπτώσεις, οι αναφορές στις επαγγελματικές δεξιότητες ενώ πολλαπλασιάζονται οι εγκάρσιες δεξιότητες (επικοινωνιακές, διαμεσολάβησης, οργανωτικές, διαχειριστικές…), αλλά και σε επίπεδο διδακτικών διαδικασιών με την παράλληλη προσφυγή σε μεθοδολογικές προσεγγίσεις όπως η βιωματική/ενεργητική, η προσέγγιση βάσει δεξιοτήτων, η παιδαγωγική ένταξης, η αντεστραμμένη διδασκαλία, ενώ αξιοποιούνται όλο και περισσότερο τεχνολογικά και ψηφιακά μέσα και εργαλεία που απαιτούν τεχνολογικές δεξιότητες… Η μελέτη τους θα καταδείξει ποιες από τις παραπάνω τάσεις ισχύουν στην περίπτωση της εκπαίδευσης/κατάρτισης των φοιτητών/μελλοντικών καθηγητών ξένων γλωσσών στην Ελλάδα και θα προσδιορίσει τις ιδιαιτερότητες της επαγγελματοποίησής της. 

Ακολουθήστε το ΕΚΤ: