Στο κείμενο αυτό επιχειρείται η εισαγωγή του αναδυόμενου παραδείγματος των «κοινών» ως εναλλακτικό αξιακό σύστημα και σύστημα δράσης στο πεδίο της εκπαίδευσης, προκειμένου να συζητηθούν κριτικά οι δυνατότητες ανασχηματισμού της θεσμικής τυπικής εκπαίδευσης, τόσο στο επίπεδο της εκπαιδευτικής δραστηριότητας όσο και στο επίπεδο της διακυβέρνησης της καθημερινής λειτουργίας της, με γνώμονα τις αξίες της ισότητας, της αυτονομίας, της κοινότητας, της συμμετοχής, της συνεργασίας και του διαμοιρασμού. Στο επίκεντρο της συζήτησης είναι η κοινοποίηση ως μια εναλλακτική εκπαιδευτική και μικρο-πολιτική διαδικασία, που αναπτύσσεται στις ρωγμές του επίσημου εκπαιδευτικού συστήματος δημιουργώντας πρακτικές που αμφισβητούν τον κυρίαρχο λόγο για την εκπαίδευση και την κοινωνία. Επιπλέον, διερευνώνται κριτικά οι ομοιότητες και οι διαφορές της εκπαίδευσης των κοινών από άλλες εναλλακτικές προσεγγίσεις της εκπαίδευσης.